duminică, 12 ianuarie 2020

Societatea virtuala

     Ma intreb daca societatea virtuala numita"Facebook" este sanatoasa sau poate avea efecte nocive asupra psihicului de user. Pe mine unul ma absorbit acest fenomen al lumii virtuale.
 

     La inceputul meu in mediul OnLine, nimeni nu-mi trimetea cerere de prietenie. Desi eram un singuratic in viata reala, eram si in cea virtuala. Cu mult mai tarziu am descoperit grupurile de pe Facebook. Mai apoi am creat zeci de grupuri pe care, la inceput, administrator fiind, le paraseam, caci nu stiam sa le sterg. Am infiintat zeci de grupuri si mai apoi pagini, pentru mine si pentru prietenii virtuali. Pe atunci, grupurile aveau chat, membrii stateau doar pentru el, putini apreciau grupul. Nimeni nu era prieten adevarat, ca si in realitate, si in viata virtuala toti sunt pe interes.     Conform DEX-ului, cuvantul depedenta inseamna "stare de intoxicatie rezultand din absorbtia repetata a unui drog sau medicament, care se manifesta prin nevoia de a continua aceast fenomen. 
     Am incercat sa nu continui in mod repetat, dar ceva ma impinge la acest lucru. L-as lasa, dar nu ma lasa el, cum spune o prietena despre tigare/fumat. De aceea felicit pe cei care au avut Facebook si nu mai au sau pe cei care nu au aceste aplicatii.
     Patimasi Facebook, incercati macar sa reduceti doza si sa folosioti acest nou drog virtual cu masura. Folosit in cantitati moderate, poate avea un aspect benefic, dar daca devii un user cu patima si obsedat, s-ar putea sa-ti afecteze viata, familia sau chiar mentalul. Site-ul de socializare poate avea un efect benefic, dupa cum am spus. Poate fi pentru unii insa un refugiu din cotidian, o defulare virtuală , cu şi faţa de prietenii virtuali, iar pentru alţii o curiozitate, o plăcere hedonistică de avea căt mai mulţi prieteni virtuali si căt mai multe luminiţe roşii care sa se aprindă cat mai des acolo sus, in stănga la FB. Adictul de Facebook, se bucură ca un copil mic cand la notificări, mesaje sau prieteni acea luminiţa roşie e parşiva se aprinde la intervale neregulate, anuntand patimaşul de FB ca ceva nou s-a produs in virtual…poate fi un banal mesaj, o poză, un nou prieten sau o melodie preferată. Totusi sa pastram modul moderat de consum si sa nu cadem in extrema cealalta.
     Pană acum am auzit de clinici de dezintoxicare pentru fumători, drogaţi sau alcoolici, dar de o clinică de „devirusare” nu am auzit.
     Facebook folosit in cantitati mari poate dauna grav sanătaţii si in curând, vom vedea in stanga sus pe FB, precum au si ţigările, un mic logo, „Consumul in cantităţi industriale dăuneaza grav sanătăţii”
    

      Acaparat de acest virus "Facebook", din nostalgia vechiurilor chaturi, s-a creat unul pentru a vorbi un grup de prieteni restrans, care eram. Astfel am fost atins de un virus al chaturilor. Desi mintea imi spunea sa nu fac, ca sunt destule infiintate, exista o forta a hobyului care ma impingea spre aceasta lume a aplicatiilor video.

    Sursa foto:  

http://www.culturavietii.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...