vineri, 7 februarie 2020

Mezeluri taranesti

     O porție de mezeluri pe zi nu omoară pe nimeni, însă cel mai bine ar fi să le alegem pe cele bio sau cu o listă de ingrediente cât mai scurtă, spun unii nutriționiști. Cealaltă tabără e categorică: nu există mezeluri sănătoase.

     Noi, oamenii de rand, consumam ceea ce ne ofera piatata multora dintre noi veniturile nu ne permit sa alegem calitatea, costurile acelea fiind triple, in comparatie cu unu produs mult mai inferior, dar la un pret, sa zicem accesibil, dar ce mai e ieftin in ziua de azi...

     Sunt un om de rand, am incercat toate produsele pe care mi le permit si din cele mai scumpicele. Am constatat ca nu mai este calitate in mezelurile (salam, parizer, crenvusti, etc.) de pe piata. Poate am devenit eu prea mofturos...

     Mai nou, am inceput sa-mi fac propiile mereluri taranesti, dar stiu ca sunt bio. Au o lista de ingrediente mai scurta, dar fara coloranti si E-uri nocivi.

     Imi produc propiul produs taranesc, toba si caltabos de porc.
Pentru o toba, care pentru toate produsele (capatana, plamani, burta, si condimente), costul este in jur de 50 de lei si iese peste 5 Kg.. un Kg de Salam de Sibiu costa 73 de lei sau calculati dumneavoastra cat si la ce produs vret. Gustul este incomparabil. Mezelul este sanatos si mult mai cantitativ si calitativ.

     Acelasi calcul il puteti face si cu caltabosul la igredientele: plamani sau splina, inima, rinichi, carne tocata si un pioc de slanina, apoi se framanta cu condimente. Initial se adauga plaman, dar cum nu se mai vinde pentru consum, am bagat splina.



                                              Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...