sâmbătă, 19 decembrie 2020

Cum am aflat despre Revolutie?

      Findca a trecut 31 de ani de la Revolutia Romana, imi aduc aminte de cum am aflat despre aceasta.

     Eram copil, trebuia sa termin cei 11 anisori, inca eram in clasa a-XII-a. Ma jucam impreuna cu sora mea (mergeam in ele) cu niste pari (bete). La un momet dat sora mea a fost in casa si mirata a iesit pe usa sa ma anunte de evenimentele ce se petrec la tv. Prima data nu am inteles nimic, pana nu am vazut, stiam doar ca e ciudat sa fie emisiune la televizor la acea ora. Era cam prin jurul nimiezului (aproximativ ora 14:00), din cate retin. Eram copii, nu stiu cat de mare ne-a fost mirarea. Astazi nu m-ar surprinde un eveniment ce se zvonea si vorbea pe la Radio Europa Libera, unde mai trageam si noi cu urechea, ca se spuneau lucrurile necenzurat. Ar fi trebuit sa ne asteptam, totusi nu concepeam asta in comunism.

     Ce-mi amintesc, e ca stateam in pozitia - pe burta si ne uitam cu totii la tv ca la un film istoric. Eram cu ochii in patru. Ce tin minte e ca emisiunea se oprea odata la 4 ore si facea pauza o ora pentru a se raci camerele de filmat. Televiziunea Romana avea tehnologie perntru 2 ore. Nu stiu ce era in mintea aduiltilor, fiind un copil, nu intelegeam prea multe. Cu toate ca aveam 14 ani, in acea vreme aveam mintea de copil, noi nu eram agili, ca generatia actuala. 

     Pe strada la orice colt de strada se controlau masinile, chiar si la roti. Cand mergeam cu parintii pe strada (trotuar), trecea coloana de masini cu drapelurile Romasniei cu stema arsa, uneori te luau fiori, ne trecea scenarii de film prtin cap, de ne era frica sa mai plecam si de acasa...

     Sursa foto: https://www.libertatea.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...