vineri, 13 aprilie 2018

#lipsestepolitetea

Am fost educat de parintii mei in spiritul bunelor maniere, dar traiam intr-o epoca unde "multumesc" nu prea era in vocabularul nostru. Desi ma straduiesc sa invat de la altii si caut sa imi diversific comportamentul pentru a avea unul sanatos, am invatat multe de cand s-a nascut nepoata mea, de la ea... am capatat curajul de a depasi acel orgoliu pentru a spune "multumesc" si "te rog". Ea a fost educata de mica cu aceste cuvinte, la randul meu, crescando uneori, m-a invatat si pe mine. Iata ca si de la copii avem de invatat! La mine nu era faptul de nu a stii sa vorbesc politicos, ci neobisnuinta. Oare de ce acum, cand suntem evoluati am uitat de politete, ci in perioada interbelica, cand spunem noi ca lumea nu stia atatea lucruri si tata era mai subdezvoltata, oamenii parca erau in tara politetei.
Multi spun ca strainii au o politete doar de suprafata, ceea ce pot accepta si intelege. Nici nu am o alta asteptare de la oamenii cu care intru in contact in spatiile publice, pentru a primii diverse informatii. E vorba de civilizatie care la noi s-a deteriorat in ultimii zeci de ani... Stie cineva sa-mi spuna cand?  Ceea ce putem înțelege toți e că nici dictatura și nici tranziția nesfârșită nu-ți permit să rămâi o ființă umană pozitivă și binevoitoare.
Serviciile oferite in tara difera foarte mult fata de cele din afara. Ciudat, strainii sunt mai reci, totusi au o polutete aparte in societate. 
In calitatea mea de client in orice domeniu public, nevoia mea este de a fi vazut si auzit din perspectiva mea si de a mi se vorbi civilizat. Aici se pot regasi multi dintre dv. (clienti).
Intrebarea mea pentru dumneavoastra este: Cand am devenit atat de nepoliticosi?

sursa foto:romaniatv.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...