sâmbătă, 10 februarie 2018

Cartierul meu natal, Telesti

Am crescut in cartierul Telesti, la marginea orasului Costesti (pe centura ocolitoare). Pot spune ca sunt baiat de cartier. Un cartiert unde nu se intampla nici un eveniment important, dar unde lumea se cunoaste intre ei. Oamenii sareau in ajutor, se organizau claci, ceea ce nu se mai intampla. In sat, caci asa ii spunem, nu se gasea nici un butic, strazile erau pietruite si fara covor de astfalt.
Acum 30 de ani, cand am copilarit eu, Telesti-ul arata altfel. Bodegi sau magazine mixte, cum se gasesc astazi, nu gaseai. Cand am vrut sa fumez pe ascuns, am gasit 8 (opt) lei in saculetul din perete si m-am dus spre bariera (spre oras) la carciuma lui Tudor pentru a cumpara un pachet de Snagov. Carciumarul m-a intrebat pentru cine sunt: "pentru tata" am raspuns eu. 
Mic copil, Grija mea nu era decat joaca sio dusul la scoala. Ne jucam pana mama ne striga acasa. Ne strangeam copii din tot satul pe ulita copilariei mele, azi centura ocolitoare a orasului, pe unde trece traficul greu. Nu aveai prea multe optiune, tin minte ca strada era neastfaltata, buldozerul era in mijlocul drumului, iar eu sus pe senile. Militia a fluierat la noi sa ne sperie din intersectia strazii ;i a reusit. M-am panicat si m-am inchis cu usa in camera, mai m-am zavorat si cu acel "cioc" cuim il numeam popular. Parca oamenii nu erau drojderi, doar dupa programul de lucru se duceau la carciumi. Oricum crasmele erau inchise pe timp de zi, pentru ca muncitorii sa serveasca patria.
Spunem ca s-a schimbat timpurile parintilor nostrii, s-a schimbat si din copilaria mea, Telesti-ul meu s-a schimbat. Il simt, locuind cu parintii tot aici si ducandu-ma frecvent pe plaiurile unde am copilarit, la bunici. Viseaza si cartierul meu, ca marile orase la shimbari majore, deja lucrurile au mai evoluat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...