marți, 24 decembrie 2019

Bunadimineaaataaa la Mos Ajun!

     In seara colindului cu Mos Ajun, "Colindete", cum le spuneam noi, ne duceam la unchiul meu. 

     Imparteam satul in jumate, cei de la nord si cei de la sud. Plecam inca din miezul noptii la colindat, satul nu era asa mic. Punctul de intalnire era la scoala din cartier, Scoala Generala Telesti. De acolo se impartea satul in jumate.

     Mergeam prin curtile oamenilor si intram fara teama, stiam ca suntem asteptati si cainii sunt legati si de pericole suntem feriti. Cantam pe la ferestrele oamernilor : 

     "Foaie verde portocala
Noi suntem copii de scoala
Si-am venit sa colindam,
Pe la case sa uram:
Buna dimineata la Mos Ajun!
Si-am venit Si noi odata
La un an cu sanatate.
Si la anul cand venim,
Sanatosi sa va gasim!
Buna dimineaaaataaaa la Mos Ajun!"
     In clipa in care strigam: "Buna dimineaaataaa la Mos Ajun, gazdele aprindeau lumina, semn simbolic ca i-am trezit.
     Draci de copii, uneori, pe cei care aveam necaz si nu ne primeau, le scoteam portile din tatani 😀 La asta nu participam eu, ci unii copii mai rautaciosi. Noi nu aveam pocnitori sau petarde, dar cand ne-am marit, trageam cu tevi cu carbit. Era o teava din PVC cu un tub de spray in cap. Acea doza era gaurita, unde scuipam pe carbit si fiercea. O tineam sub brat si deasupra ghaurii tineram un chibrit aprins. Bubuia  de sp[eriam toti cainii din sat 😁
      Cand ajungeam acasa, strabunica ne facea ceai fierbinte si ne inmuia din covrigii de prin traistutele noastre. Apoi adormeam pana la miezul zilei.
     
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...