luni, 23 martie 2020

"GENERATIA DE IERI vs "GENERATIA DE AZI"

     Noi, "generatia de ieri", le-am spus copiilor nostrii, "generatia de azi", ca azi se preda prea mult, ca pe timpul nostru nu era asa. Lor li s-a implementat ideea ca noi nu aveam atat de mult de invatat si ascum cartea e grea. Oare daca nu invatam, de unde avem si acum in cap, ce am invatat in copilarie!


     Nu, nu neg, chiar li se preda prea mult si profesorii au mari cerinte de la ei. Sa stiti ca si pe timpul nostru se avea de invatat in vacanta, chiar daca nu erau atatea manuale si culegeri alternative, Gheba era o culegere la propiu si la figurat, foarte grea. Nu degeaba era cartonata si groasa 😂 La lectura, erau teme peste teme, noi chiar asm cvitit la viata noastra, carti care ne-au ramas intiparite in minte. Pe timpul nostru trebuia sa tragem o concluzie in caiet cu ce am intelers din ce am citit. Noi nu trisam, averam constiinta, scriam in credinta ce asm citit, nu cum facea nepotica mera, citea o foaie, apoi scria concluzia. Nu asa! In primul rand te inseli pe tine. Oare ce ti-a ramas in minte!

     Am invatat si noi, cvei din "generatia de ieri", ca si in ziua de azi ne-a ramas in minte pana si slovele din copilarie. Ei, "generatia de azi", au uitat tot, "le-a intrat pe o ureche si le-a iesit pe alta". Multi dintre ei nu stiu sa scrie nici corect gramatical, asta am constatat si in mediul OnLine. Acum toti scriu doar pe tastatura, de aceea nu mai stiu sa scrie de mana. Cunosc cazuri.

     Mseaj catre "generatia de azi":


     "Dragilor, nu mai credeti ca "generatia de ieri" nu a facut carte", macar ei au ramas cu ceva in cap din scoala aia comunista pe care au facuto, desi nu aveau posibilitatile de aszi, voi cu toate facilitatile care sunt in ziua de azi, dati toti la facultate "pe banda rulanta" si nu stiti cat face 2x2! Nu invatam carte, nu aveam nimic in "tartacuta". Nu conteaza cantitatea, ci calitatea.
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...