vineri, 7 decembrie 2018

Pelerinaj la Racla Sfintei Mucenite Filofteia - Slujba de Vecernie

Scoaterea Raclei Sf Filofteia
     Aseara am asistat la scoaterea Raclei Sfintei Filofteia, o sfanta de numai 12 ani, care se afla de la sfarsitul secolului al IV-lea in lacasul de cult din interiorul curtii Masnastirii de la Curtea de Arges. Racla nu a mai fost tinuta afara, ca de astfel, in toti ani, pentru ca credinciosii sa i se inchine aici.

     Cateva autobuze de pelerini, ca si noi, mai erau prezenti. Mai tarziu s-a strans lume mai multa din orasul Curtea de Arges si din imprejurimi. Racla a fost mutata in Catedrala Arhiepiscopala care poarta hramul Sfantulitei si va fi sfintita astazi.

     In sedintele Sinodului BOR din 1950, s-a decis generalizarea cultului Sfintei Filofteia de la Curtea de Arges pomenita la 7 decembrie. Ijn traditia populara este numita Poitra lui Nicolae.
Catedrala Arhiepiscopala

     Alaturi de un sobor de preoti, slujba a fost condusa de IPS Calinic, Arhiepiscopul Argesului si Muscelului. 

     Pelerini de pretutindeni, Catedrala a fost de neancaput, cordonul de Jandarmi pastrand ordinea, desi nu a fost mare bataie, cum vad eu pe la TV.. Ma gandeam ca nu mi-am luat buletinul in caz de sunt retinut 👀😀 Lumea a pastrat ordinea si pana la urma au patruns cu totii sa atinga Sfanta Racla, desi multi asu abandonat din cauza frigului.

     Desi nu am putut participa astazi, cand crestini ortodocsi o sarbatoresc pe Sfanta Mucenita Filofteia, Ocrotitoarea Tarii Romanesti, am fost onorat sa particip la slujba de vecernie. A fost pentru prima oara in viata, desi la Racla ei am mai fost la Curtea de Arges.
Mormintele Regale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...