marți, 25 aprilie 2017

Libertate sau evoluție!

Reclama Telekom care va fi prezentă în perioada 11 aprilie - 15 iunie în masmedia și ne vorbește despre libertatea internetului prin vocea hip hoperului Deliric, în noua campanie lansată sub mesajul ”#netliberare”., mi se pare o mare aberație.
Să vă citez câteva versuri:
„Pentru noi românii e prețioasă. Ne-am luptat pentru ea. Am ieșit din casă, ne pasă. Libertatea ne atrage ca un magnet, de aceea punem egal între libertate și net!!.
Frumoase versuri, felicitări băieților de la Deliric și lui Andres Aron de la trupa Pixels, care a semnat versurile. Ei nu au făcut altceva decât să-și facă meseria. Greșeala este a Telekom, s-au poate nici a lor, ei doar și-au urmat campania, ci a autorităților care o difuzează. Mă rog, să nu intrăm în polemici, se știu ei mai bine. Eu nu mă aflu aici să caut vinovații, ci doar să semnalizez un fapt.
Și acum să comentăm versurile:
Singurul vers bun pe care îl găsesc în text este „Libertatea este prețioasă!”. Noi să nu confundăm libertatea cu cea a internetului, cum spun versurile. O definiție a libertăii, ar fi ca omul să fie liber atunci când poate acționa în conformitate cu dorințele sale. Deci și în net are libertatea de a distinge binele de rău. Internetul este de viitor, putem pătrunde în întreaga lume, dar este o lume virtuală, ca și în cea reală, trebuie să distingem binele de rău. Trebuie să ne educăm copii mai întâi, apoi să-i lăsăm liberi să navigheze pe net. Nu putem spune nimănui că e libertate pe net, mai ales unui copil.  În libertate te naști, cu internetul evoluezi. Dacă Telekom vrea o lozincă, netul e evoluție. Nu cred că cineva a ieșit din casă la revoluție și a luptat ca să ne moară copii, care nici măcar nu au carte de identitate, dar au conturi de socializare, chiar pe un site rusesc, care duce la sinucidere, vezi Balena Albastră sau Pokemonii, acel joc originar din China. sunt și cazuri de răpiri de minori, în special fete, prin intermediul Facebook.com.
Consider educația primită acasă de către copii, contează în proporție de 90% în formarea lor, mai apoi să fie pregătiți în privința acestei uimitoarei tehnologii a internetului. În privința gadgeturilor pe care le dăruim cpiilor noștrii pe sistemul ”Să aivă el, dacă eu nu am avut”. Greșeala nu este că le dăruim, că orice părinte vrea să-i fie bine copilului lui (oricâte neajunsuri ar avea), greșeala noastră este că, odată văzând-ui pe ei fericiți, nu-i mai controlăm.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...