vineri, 21 iulie 2017

Tg de Sf Ilie - Costești

Și în acest an s-a organizat la Costești, județul Argeș, târgul anual de Sfântul Ilie. O tradiție în orașul nostru ce datează de mii de ani.
Locuitorii orașului Costești, și nu numai, au avut ocazia să participe și să se distreze în centrul orașului nostru, mai precis pe stadionul Tineretului.
Odinioară venea lume multă, fiind printre singurele distracții ale românilor, altădată nemaifiindu-le la îndemână. O tiribombă pentru asdolescenți și adulți, în copilărie îi spuneam comedie. Pentru cei mai mici era amplasat un trenuleț cu câteva vagoane de mergea în sens giratroriu. Mai se găseau trambuline și topogane gomflabile. Mașinuțele electrice ce erau conduse de copii, mai mult se tamponau copilărește, probabil că e o distracție „în lumea lor”, pe care cei maturi nu o poate înțelege. Toate mașinăriile mergeu trei minute și costau 5 lei tura. Muzica tiribombelor dată la maximum în boxe, de cu greutate ne făceam înțeleși. Muzică, chef și voie bună, distracția era asigurată, cu băuturi și frigărui, nelipsind micii și berea. În zilele noastre acel miros care te îmbia la mici este combinat cu emanația puternică de hamzii. Și copii aveau de unde alege, ciubucuri, acadele, nuga (halvița de odinioară) și nelipsita înghețată la butoi. Tonete cât cuprinde, parcă apăruse după ultima ploaie , cu diverse jucărioare. O sărbătoare păstorească, o tradiție ce continuă la Costești, județul Argeș.
M-am bucurat că s-a distrat și dat în tiribombe nepoțica mea. Pentru mine, ca să simt și eu că am fost la târg, am cumpărat o turtă dulce și mi-am adus aminte de copilărie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...