luni, 26 martie 2018

Continuarea pelerinajului - 23 martie 2018

Cum scriam ieri in pelerinajul nostru virtual, real fiind la 23 martie 2018, continuam cu partea a-II-a, cu traseul pe ruta judetului Ilfov, comuna Ciolpani.

II

Pelerinajul nostru a continuat la Manastirea Tiganesti, comuna Ciolpani. situata intre localitatea Ploiesti de Bucuresti.
Pana la stationarea de la obiectivul stabilit, am avut pana la autocar si am stat aproximativ 45' la un service de la iesirea orasului Ploiesti. Circulatia pe drum s-a mai inlesnit, traseul nu mai e ingreunat de conditiile meteo, ca de dimineata. De fapt la acea ora iesisem din codul portocaliu prognozat de metereologi.
Era tarziu pe la ora 15:00, imnoptandu-se repede, inca suntem in ora de iarna si afland ca vom mai avea obiective de vizitat, nu stiam cum v-om face fata. Ne-am rugat cu totii in cor si iata ca Dumnezeu ne-a ascultat.
Am ajuns cu rapiditate in comuna Ciolpani, judetul Ilfov, unde am avut de parcurs 60 de Km de la Ploiesti.
Intr-o mica padurice, un superb peisaj, la capat se afla Manastirea Tiganesti. Trecerea spre biserica se face prin deschideri in arcada, sprijinite de stalpi, model raspandit in arhitectura din Muntenia, inca din veacul al-XVII-lea. Pictura originala nu s-a pastrat si nu se stie autorul ei.
In anul 1895, la 10 iulie, pictorul Gheorghe Stoenescu din Pitesti a terminat noul iconostar.
In anul 1911 s-au efectuat noi reparatii la cladire, operatiune realizata de Pan Ioanid.
O interventie a picturii a avut loc in 1929 si s-a datorat pictorului Belizare din Pitesti.
Intre anii 1985-1987, a avut loc ionterventii si la nivelul decoratiuni de pictura, in urma cutremurului din 1977 de sotii Gheorghe si Valeria Trasculescu.
Ultima interventie a avut loc acum cinci ani fiind refacute icoanele Izvorului Tamaduirii ce se afla pe o parte si cealalta a peretilor, fata in fata.
Ne-am inchinat si rugat icoanei Facatoare de Minuni a Maicii Domnului si racla moastelor sfintilor. Aceste icoane si moaste reprezinta o mare binecuvantare pentru credinciosi si manastire, alaturi de Maica Domnului si Domnul Iisus Hristos.
A sosit noaptea, iar noi ne continuam pelerinajul spre Bucuresti...