miercuri, 28 martie 2018

Pelerinaj - Patriarhia Romana

Pelerinajul nostru prin centrul capitalei continuua continuarea articolelor anterioare.


                                                                           IV

Urmatorul obiectiv turistic a fost Catedrala Patriarhiei Romane. Neasteptat de mica, avand un nume atat de maret. Aici era in toiul slujbei. Ne-am dus si noi incolonati si ne-am inchinat si rugat icoanelor si sfintelui moaste ale Sfantului Dimitrie Basarov, cunoscut credinciosilor ca Sfantul Dimitrie cel Nou. Asezate intr-o racla de argint, aduse din Bulgaria la data de 13 iulie, 1774. Datorita evlaviei credinciosilor de aici, Sfantul a primit numele de Ocrotitor al Bucurestilor. Praznuirea se face pe 27 octombrie.
La slujba, multi credinciosi care asistau la ritualurile celor sfinte, printre care mult tineret, ceea ce pentru noi provincialii este uimitor. Din pacate, la bisericile de la tara, nu prea se fac prezenti. 
Era tarziu, aproape intuneric si mai aveam un obiectiv pe lista de vizite. Tare mult mi-as fi dorit sa vad Catedrala mantuirii Neamului (Catedrala Nationala), fie si in constructie. Multi dintre noi sunt contra acestei constructii, dar numai cine participa la slujbele din actuala Catedrala Patriarhala (cu o incinta prea mica), construita la mijlocul secolului XVII-lea (1656-1658), imi va da dreptate.

                         va continuare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...