vineri, 24 aprilie 2020

PAPARUDA - AMINTIRI DIN COPILARIE

     Ieri am scris despre Paparuda si astazi de dimineata, m-am trezit impreuna cu o amintire din copilarie, prtivind acest ritual.

     Tin sa precizez ca am copilarit numai cu fete, avand sora. Intr-o zi caniculara, la vreme de seceta ne venira o idee (noua si celor doua vecine ale noastre, mai mult spre distractia noastra, decat de dragul traditiei din mosi stramosi.

     Am improvizat o Paparuda, am sarit peste a confectiona fuste din bopzii sau alte frunze. In timp ce sora mea si o vecina, executa dansul in cerc, ce parea unul tribal, in timp ce incantau: 


     Paparudă, rudă,
     Sai în sus și udă,
     Udă cu cofița
     Ca să crească vița.
 
     La-la-la...
 
     Paparudă, rudă,
     Sai în sus și udă,
     Udă cu găleata
     Ca să crească roada.
 
     La-la-la...
 
     Paparudă, rudă,
     Sai în sus și udă,
     Udă cu ulciorul
     Să crească feciorul.
 
     La-la-la...
 
     Paparudă, rudă,
     Sai în sus și udă,
     Udă cu cănița
     Să crească fetița.
 
     La-la-la...
     Au-aauu...


     Eu si sora vecinei, le stropeam peste picioare cu apa si aruncam cu monezi. O moneda de 25 de bani, mult timp a stat imbibata in astfalt, caci atunci era incins din cauza arsitei si trecand masinile peste ea, a intrat in carosabil. A persistat multi ani, pana cand s-a turnat un alt strat de astfalt. 10 -15 ani tot au fost.

     Acest ritual, de regula este efectuat de fetele pana in zece ani, fetele noastre erau trecute de aceasta varsta, dar ce mai conta, pentru noi distractia prima!

     Din pacate nu exista o fotografie, la acea vreme nici aparat foto cu film nu aveam, dar amintirile imi sunt inca vii pe retina si in doua secunde, pot ajunge oriunde... atunci cand imi amintesc/visez.

Sursa foto: https://ro.wikipedia.org/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...