miercuri, 28 octombrie 2020

Despre credinta


     Sunt sarbatori vechi din timpul crestinismului. Prima a fost Buna Vestire (in traditia ortodoxa Blagovestenia). O sarbatoare celebrata pe 25 martie, in amintirea momentului cand Aranghelul Gabriel a anuntato pe Fecioara Maria ca va da naste pe Iisus din Nazaret.
     
     Mai apoi Sfintii si apostolii de atunci si din vremea Mantuitorului. Biserica prin reprezentantii ei legali(episcopi si sinoade), n-au facut altceva decat sa le recunoasca si sa le consacre cu autoritatea lor oficiala, in calendarele de mai tarziu si lista (calendarul) se tot actualizeaza.


     Desi personal si cred ca nu numai eu stiam ca hotararile zilelor cand sunt cinstiti mortii si luarea deciziilor prin canonizarea Sfintilor, acum si Episcopul fiecarui judet sau regiune are puteri depline. Parca si Sfintii au aparut dupa noua ploaie 😀. Daca se afla in Manastirea aflata intr-un anumit judet sau aici au fost nascuti s-au ctitori, pictori ai unor biserici, sunt cinstiti doar in judetul respectiv.


     Nimic special pana aici, dar ce ma frapeaza e, Dupa crucile negre din calendar, au aparut si cele albastre si mai nou move. Inca un lucru izbitor la ochi este aceasta variatie a Calendarelor Crestin Ortodoxe tiparite de vari' Arhiepiscopii. De exemplu azi, e cruce rosi doar in Arges, ca Sfantul respectiv e nascut in judetul nostru. In calendarul Arhiepiscopiei noastre demult n-am mai zarit o cruce mova, dar nu ma indoiesc ca alte judete au.


     Poate azi m-am desfasurat pe subiectul credintei, ceea ce nu e pe plascul multora (avem multi atei) sau am mai putea numi o categorie (apatici), "cei care nu-si fac griji a fi pe placul Domnului". Eu am vrut sa scopt in evidenta doar aceste aspecte variabile ale sarbatorilor si crucilor din Calendarul Crestin Ortodox.


     Cum totul se actualizeaza, asa o face si biblia (noi versiuni) si calendarele (noi Sfinti).
     
   
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...