luni, 19 octombrie 2020

Epidemie de prostie

      


     D
e dupa revolutie prostia a cuprins Romania. Traind cinzeci de ani in comunism si abia iesiti in libertate, logic ca trebuia sa ne orientam dupa tarile democrate.

      Cum padure fara uscaturi nu se poate, stim cu totii ca si occidentalii au pleava societatii lor. Crime, jafuri pe strada, nu gaseam asa ceva in tara, dar nici de cei de peste granita nu stiam mare lucru. Peste noapte treziti democrata era condusa ca un tren fara locomotiva (mentalitatea ne era tot de comunisti). Am inceput si noi sa importam din strainatate obiceiurile lor. Nimic rau nu ar fi fost.

      Pluteam in libertate si credeam ca totul ni se cuvine. Nu am stiut sa importam lucrurile bune, ci doar pe cele negative. Nimeni nu a stiut sa desparta raul de bine si ne-a atras doar raul. De treizeci de ani incoace ne-a acaparat prostia, parca nimic nu mai e ce a fost... Invatamantul sa deteriorat, nu mai e cel de pe vremea noastra. De cand a aparut aceasta tehnologie virtuala, tinerii nostrii nu mai stiu sa lege doua cuvinte scrise de mana. Ca o parere propie, regret foarte mult caligrafia de odinioara. Ce e mai grav, este ca de cand "banul vorbeste" si au aparut facultatile particulare, avem studenti care nu stiu tabla inmultirii!

      Ma intreb ce vor face acei tineri in jur de 25 de ani s-au trecuti, care nu au servici si sunt tinuti de catre parintii plecati la munca prin diaspora, atunci cand acestia nu vor mai fi! Cel mai probabil viitorii boschetari... Un lucru care ma frapeaza sunt adultii de la tara care nu ies si traiesc din ajutoare sociale sau pensii alimentare, acei trecuti de 45-50 de ani, acei ignoranti. Nu inteleg, pe timpul lort se facea scoala serioasa. Chiar bunicii nostrii cu patru clase erau mult mai inteligenti. A disparut si "scoala vietii".

      Pe noi anii de Comunism si greutatile din acea vreme ne-a invatat scoala vietii. Cred ca in ziua de astazi cantareste mai mult decat o diploma. Multi dintre noi avem diplome si nu ne folosesc. Privatizarea a stricat totul. Scoala vietii o vom avea vesnic. Nu ne-am nascut cu nimic, dar v-om lua cu noi ceea ce in viata am dobandit, nu acte oficiale. 

     Daca prostia ar fi o boala, de ani buni am fi in pandemie sau poate chiar epidemie, ca nici prin tarile straine lucrurile nu stau mai roz, dar eu m-am limitat la a scrie despre Romania.


    Sursa foto: YoutuBe.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...