duminică, 20 august 2017

Agramați - ȘOCANT!

Mereu mi-au displăcut cei care, în mediul virtual, pe comentarii se certau pe greșelile de tastatură considerându-le gramaticale. Și eu le fac din grabă, în special pe tabletă sau telefon, în care trimit altceva decât scriu pentru un simplu semn de punctuație pus la sfârșit se transformă tot cuvântul. De aceea pot face diferența dintre o greșeală de tastatură și una gramaticală.
Am constatat că unii chiar sunt agramați, te îngrozești ce vezi pe internet, în mod special pe siteuri-le de socializare. Dacă înainte le toleram, acum au început să fie deranjante. Dacă prostia sau igoranța ar durea, multă lume ar urla.
Cele mai multe agramații le comit cei de pe băncile școlii. Am mari pretenții de la ei, Ar trebui să fie un exemplu gramatical pentru noi, cei care am descoperit internetul cu mult mai târziu. Ei evoluează odată cu această tehnologie. Din programa școlară, cel mai mult regret că imediat după regimul comunist, s-a scos caligrafia. Țin minte că acolo ne formam scrisul. Pe celălalte caiete îmi mai permiteam să scriu imperfect, din cauza scrisului rapid, dar pe caietul de caligrafie, cel de curat, cum îi spuneam atunci, scriam încet și perfect.
Acum cu aceste cărți tipizate, copiilor mai rău li se deformează scrisul, scriind strâns și suprapus, ei trebuind să se încadreze între acele spații. În fine, mi se pare că am deviat de la subiect, asta nu schimbă cu nimic scrisul agramat. Oare care să fie cauza acestui fenomen? Mă gândesc la faptul, pentru că copii nu-ți mai formează scrisul de mână la început, ei trec direct la tastatură.
Sunt și copii majori care nu știu să scrie de mână. Poate vi se pare ceva bizar, dar știu un caz concret, care nu
știa să se semneze cu litere de mână. ȘOCANT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...