marți, 29 august 2017

Se mai respectă Decalogul?

Pentru a scrie acest articol, vă reamintesc din Biblie cele 10 porunci ale Domnului - Decalogul:
1. Eu sunt Domnul Dumnezeul tău; să nu ai alți dumnezei în afară de mine.
2. Să nu-ți faci chip cioplit, nici altă asemănare, nici să te închini lor.
3. Să nu iei numele Dumnezeului tău în deșert.
4. Aduți aminte de ziua Domnului și o cinstește.
5. Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta, ca bine să-ți fie și mulți ani să trăiești pe pământ.
6. Să nu ucizi.
7. Să nu fi desfrânat.
8. Să nu furi.
9. Să nu depui mărturie mincinoasă împotriva aproapelui tău.
10. Să nu poftești nimic din ce este al aproapelui.
Citiți și recitiți aceste porunci. Acum răspundeți-vă în sine. Oare se mai respectă acest Decalog!
În zilele noastre, dacă nu toate, aproape toate poruncile sunt încălcate.
Oare câți dintre noi care mergem la biserică suntem credincioși cu adevărat! Aici mă includ și pe mine. Cred în Dumnezeu, am și eu credință ca fiecare credincios, dar oare e de ajuns! Am văzut oameni cu o credință fenomenală. Mă întreb dacă vreodată voi putea fi ca ele/ei. Nu cred, cu așa ceva te n-aști sau ți-e insuflat din educația celor șapte ani de acasă. Nu spun că nu am fost educat cu credința și frica lui Dumnezeu.
Enoriașii care vin la slujba de duminică și  îl cinstesc pe Domnul, duminica vin în număr mai mic, dar la o sărbătoare vin mulți, parcă aducându-și cu toții aminte că sunt fii Domnului, biserica se aglomerează.
Câți copii nu sunt certați cu părinții și nu vorbesc cu anii! Mai sunt unii fi care drept mulțumire părinților că le-a dat viață, îi agresează fizic sau verbal.
În privința cele de-a-6-a poruncă, de secole întregi e încălcată și numărul păcătoșilor crește alarmant.
Lumea chiar s-a întors cu fundul în jos, cum spun bătrânii noștrii, deși expresia ni se pare puțin trivială, e o realitate. Desfrâul a dat frâu liber imaginației oamenilor. Doamne, mă îngrozesc numai când scriu despre asta. Ați văzut și dumneavoastră prin media. Obsesia lumii este incredibilă și îngrijorătoare.
„Să nu furi”, ca și porunca „să nu ucizi”, parcă au luat amploare amândouă odată și sunt sacăpate de sub control.
Cum vrem ca țara și românii să prospere, când noi am încălcat toate poruncile Lui, și pe cea mai importantă din Decalog, „iubirea aproapelui”. Am ajuns a ne agresa și urî
între noi, apoi mergem la biserică evlavioși, de parcă suntem demni să intrăm în casa Domnului! Mai cerem preotului și împărtășanie!
Păcatul este comiterea unei fărădelegi cu deplină știință.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...