duminică, 27 august 2017

Comisia medicală de expertiză - Pensie de invaliditate

Comisia medicală de expertiză pentru pensia de invaliditate se face tot la un loc cu cei pensionați medical din câmpul muncii. Cabinetul este amplasat la etaj iar scările sunt abrupte. Deși am o dizabilitate, sunt norocos, dacă se poate numi așa un tip cu handicap, afecțiunea mea este neurologică. În timp mi-a fost afectat și mersul, din fericire a fost ceva temporar, deși mai prezint ușoare sechele, s-a mai ameliorat, dar nu pot fi egoist și să nu mă gândesc și la ceilalți.
În timp ce mă aflam la un cabinet particular aflat la parter, pentru un EKG, am văzut persoane în cărucior care așteptau jos la scară. Scuzați-mi expresia, dar păreau niște căței care nu aveau acces în instituție. Pe 4 iulie 2016, căci nu am mai fost, având certificatul evaluat pentru 2 ani, am văzut mulți oameni care se chinuiau urcând scările, ajutați de câte 2 însoțitori personali. La cât de grea le era mobilitatea, sunt convins de faptul că era vorba de cei care depindeau de cărucior cu rotile. Erau supuși la un chin groaznic, mi se sfâșie sufletul numai când scriu despre asta, mă gândesc la efortul lor depus. Asistentele medicale nici nu se osterneau să-i ajute, gestul conta.
Spuneam că tot în același cabinet se fac și comisiile pensionaților din câmpul muncii. Din câți pacienți sunt acolo, 70% sunt bolnavi. Multă lume ieșită la pensie pe... fostele sau actualele pile, cunuștine și relații. Un PCR care a funcționat și va funcționa întodeauna, deși au fost ușoare tentative de stârpirea corupției din sistemul sanitar și nu numai.
Această comisie nu-și are locul la etaj, și pentru parcă a le mai pune o piedică, acum intrarea s-a mutat prin spate, unde scările sunt mult mai abrupte. Discuția e în van, când România, o țară europeană, nu are în totalitate rampe de acces în instituții, magazine ori borduri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...