duminică, 13 august 2017

Festivalul Național „DUMITRU TUDOR - REFU” - Partea I

Ca în fiecare an, sunt prezent la Festivalul Național al Ansamblurilor de Dansuri Folclorice și de Călușari „DUMITRU TUDOR - REFU”, ediția a - IX - a. Festivalul poartă numele unuia dintre cei mai renumiți vătafi ai călușului din orașul Costești, de baștină din Zorile, cunoscut și ca Băseni, județul Argeș.
Era bine cunoscut faptul că Festivalul începe la ora 17:00, dar azi(sâmbătă), fiind parada costumelor populare, credeam că începe cu o jumătate de oră mai înainte, evoluția pe scenă fiind de la 17:00.Așa că am ajuns mai înainte cu câteva minute. Ansamblurile nu se găseau la fața locului, inițial am crezut că sunt plecate pe traseu la paradă. Am vrut să mă uit, dar am văzut niște băieți(călușari) și i-am întrebat dacă a fost părada. costumelor populare. Mi s-a confirmat că la ora 17:00 începe Festivitatea. Al nostru Ansamblu de Dansuri și Călușari ai Casei de Cultură „Mugurelul” încă se mai pregăteau pe holul. În sinea mea mă gândeam că în van se mai antrenează, parcă ar vrea să îngrașe porcul în Ajunul Crăciunului ☺
Puțin public din oraș, spre deosebire de anii anteriori. Pe semne că plecaseră la țară. Veneau Ansambluri din toată țara încolonați și cu alai, ținând în mână și afișind pancarde de unde sunt. Erau participanți din: Sibiu, Aninoasa, Miroși, Găiești, Albești, Costești și altele, că poate am mai uitat câteva nume. Au evoluat pe scena din parcul orașului din fața Primăriei Costești.
După ora 21:00, terminarea primei părți a Festivalului Național „DUMITRU TUDOR - REFU”, au urmat recitaluri ale copiilor de la Palatul Copiilor Costești, conduși de Doamna profesoară Vasilescu Sofia. Eu nu am mai stat. Avem partea a II - a a Festivalului și astăzi(duminică), începând cu aceeași oră, 17:00.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...