duminică, 1 octombrie 2017

CRUCEA - SIMBOLUL CREDINȚEI

Port cruciuliță la gât, deși spun unii că este fală. Păi ce, eu sunt Guță sau alți maneliști să mă etalez la piept cu imense cruci de aur, sau sunt unii cocalari, că nu-i pot numi altfel, care poartă atârnate la gât diverse obiecte, cele mai multe fiind din metal, tinichele, cum li se spun în folclor. Au apărut acum prin buticuri sau pe la Chino - Șhop elefanți cu trompa ridicată, din metal, înșirați pe câte un șiret. Se spune că simbolizează aducerea de noroc. Poate din țara de unde provin, sunt creștin - ortodox, cred doar în Dumnezeu.
Elefantul este un element Feng Shui, fiind un animal care trăiește extrem de mult, simbolizează cunoașterea, înțelepciunea și puterea, de aceea se poartă ca simboluri așezater pe mobile, blibioteci, ca și bibelourile, cu trompa în sus. Este unul din animalele prețioase ale Budhismului, nu are nicio legătură cu noi, dar ne place să importăm diverse obiceiuri. Încă o poruncă încălcată din DECALOG în care Domnul spune: „Să nu-ți faci chip cioplit în afară de Dumnezeul tău”. Asta numesc eu
fățărnicie.
Spun unii, credința și crucea se poartă în suflet, dar dacă port întodeauna la mine o cruciuliță având gravată chipul Măntuitorului răstignit pe cruce și o metanie la mână, nu cred că e un păcat, e simbolul creștinismului, chiar mă simt protejat divin, deși unii m-ar contrazice. Ce port eu nu e „de fițe” e o cruciuliță umilă dintr-o bucată de lemn și o sfoară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Declarații de dragoste

     Pentru mine ești ca o ancoră,care o port mereu în inimă,eu aiurit, tu mai pământeană,dar amandoi pe aceeași undă.      Ești ca o carte ...